Wednesday, February 19, 2014

Kayuhan malam jumaat yang Pedas - 20140214

Apa ke nasib aku malam ni..dah lah ini malam pertama aku kayuh setelah 2 bulan aku bercuti (bukan cuti bersalin ye)....last2 makanan macam ni aku dapat..dah macam lori cabai burung terbalik dalam koew teow goreng aku ni...Tensionnnn!!!!...itu lah rungutan dari bro Amy..setelah hampir 1 jam menunggu..dan ini lah hasil nye.. Malam cap goh mei 14Feb2014 detik 8.30pm menceritakan...


Ha!! ini lah cikal teman mula2 terjebak ....GTA..banyak jasa nya...kerana cikal ini lah teman terjebak dalam cycling...walau bagaimana pun GTA, jasa mu tetap dikenang....dah lama tak berkayuh dengan GTA..rindu pulak rasa nya..malam ni teman bersama GTA..(tak ketinggalan botol kuning..hahaha) 
Kelihatan Bro Amy, AP dan geng klebang sedang menunggu,....menunggu bagi yang belum samapai lagi...sapa agak nyerrr.... 
Ini Cikal tuan President ..Syukor... 
Bro Syukor sedang membetulkan seat cikal Iekyn yang dah lari alignment.....
 
Geng klebang (kayuh dari klebang Prima) Bro Amy dan AP....... 

Hello2...hang kat mana???? lama tunggu dah ni...kata bro amy pada ...jeng2..tak tahu siapa...  
Iekyn pun turut ada dalam kayuhan malam itu..setakad ni beliau tak pernah ponteng kayuh lagi....Tahniah Iekyn...

Ketibaan Bro Nik 

Ali pun sampai....kayuh dari buntung . 
Cikal Nik dah upgrade 27.. 
Kami masih menunggu...ada lagi ahli yang masih belum tiba...(dalam pejalanan katanye..atau OTW)
Sementara menunggu...iekyn mengayakan spek mata Bro Amy...macam Saloma pulak teman tengok...

Nik ..dengan cikal upgrade beliau 27

AP... Berdiri gagah di hadapan bendera perak..
Cikal GT Iekyn menung dihadapan Dewan Bandaraya Ipoh...kalau dulu cikal khais dan Laila..kini cikal beliau pulak....
Ali ...orang kuat panjat bukit KRT
Bro Nadzim bersama anak beliau pun dah sampai...
Bergambar kenangan...4 sekawan..AP kelihatan mancho bila ber helmet..
Ali di sebalik tiang yang bertuah...kerana ditiang ini lah AP pernah berdiri...Muaahh katanya..pada sapa entah...hehe (dah tentulah teman, pasal kat depan...eeeeee ..hehehe)
Kami sudah nak gerak dah...ke pot biasa..iaitu Padang Polo.
kami menuju jalan ke stadium - Angsana - Padang Polo..
Sementara menunggu ahli yang lain tiba...kerana terputus ketika berkayuh tadi, Bro Amy dan Iekyn tidak melepaskan peluang bergambar....
Tak Sampai 5min Bro Amy dan Iekyn bergambar....diaorang yang terputus semasa kayuhan tadi pun sampai...
Gaya Original Bro amy....

Setelah beberapa minit..kami pun sampai kepadang polo...

Kelihatan Ap garu kepala melihat sekumpulan yang tidak pasti...sama ada mereka melakukan senaman atau menari dihadapan beliau...
Ali menerangkan, diaorang tengah membuat satu senaman.. dan iekyn seperti memahami maksud Ali tu....OOooo... .. AP kelihatan masih tak faham kerana keliru...sama ada mreka melakukan senaman atau menari......
Diatas ialah geng Klebang Prima
Kelihatan gambar diatas, Iekyn, AP, Ali dan anak Bro Nadzim sedang cuba mengikuti rentak senaman mereka
Kelihatan AP masih x  faham....apa kah nama senaman nyerr...yang lain nampak macam dah faham...
Geng Klebang Prima...lepas ni diaorang akan balik ke Klebang...
Seperti biasa..bergambar kenangan ....sebelum kami ke TKK iaitu CP terakhir..
Teman pun tak melepas kan peluang...bergambor..

Selesai bergambor... kami pun bergerak ke TKK..apa lagi ..biasa lah..ABC menjadi pilihan utama...
Iekyn tidak melepas kan peluang..kegemaran beliau sudah tentulah ABC..
Kelihatan Bro Amy dah sedikit angin ..setelah 30min koteow goreng beliau tak sampai-sampai lagi....
Ini lah rupa ABC kami...
AP pun order benda yang sama..iaitu koteow goreng....tapi beliau kelihatan sedang mengawal kemarahan koteow goreng beliau pun turut sama lambat...
Stelah hampir 1 jam...koteow Bro Amy dan AP pun sampai....

Pssssttt  Amy...koteow kau ok tak? aku rasa lain macam jerrr.. bisik AP pada Bro Amy...
Mana tak nyerr...lori cabai terbalik...Pedassss tahap gaban ni...kata Bro Amy...
Kelihatan Koteow amy tidak dapat dihabiskan kerana pedas tahap melampau...AP kelihatan selamba ajerr walau pun pedas tahap gaban...munkin beliau dah jadi gaban kut..hehe

Kali ini, kami tidak bermula dari Desa Aman..tapi kami semua bermula dari KTM..kerana ahli dari desa aman tidak ramai yang on, ramai cuti kayuh ada hal...oleh kerana hanya kami  3 orang saja dari sini..maka kami mengambil keputusan bermula dari KTM atas faktor keselamatan (Laila, AP dan Iekyn).

***Tiada nasihat update kali ini..kerana semua ahli sudah cemerlang**

Macehh!!

Gua Tekan Pedal cikal dulu..

2 comments:

  1. azaharymn@gmail.comApril 6, 2014 at 8:26 AM

    Dasat-dasat...padat dgn aktiviti

    ReplyDelete
  2. as salam

    hii... blog yang banyak info. Jemput ke blog saya. http://vitaminsno1.blogspot.com/ jgn lupa follow saya k!!!im follow yo

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...